Tuesday 29 July 2014

Just a Girl - Megane





人大了,知得多了,反而變得不開心
還記得小時候爺爺每天都會買包給我吃
每一次我都會吃得很開心,滿足
而這1元有4個的面包從此就成為了我對爺爺的回憶
現在我再買回這款面包,我會想起當時的美好
但卻感到平淡,沒有了當時的滿足感覺
這是為什麼呢?
小孩時純真樸素,活得簡單
長大了的世界受盡人世間七情六慾物質主意的影響
變得複雜了
人的喜懼、愛、惡、欲也只有喜是快樂的
其他六種情緒都是令人不開心的
所以要把這六種情緒放到最細,把樂放到最大是不容易的
那是要經過人生的種種困苦歷練而從中去學習和領略
畢竟好事物是得來不易的
但在這過程中我相信
‘’任何年紀的女性,在遇到自已喜愛的事物和被愛時,
都會重現一顆少女的心。‘’

It is been a few weeks ago I visit Megane's apartment to help her did those photoshot.
I am quite good at doing braided hair style and I did 3 hair style for her that day.
I am so happy that she like it.
I feel sorry I just edit those picture this 2 days since I promised her will give it to her earlier.
I just edited this picture this day and posted it on facebook.
and thanks god she really like it.
I feel so satisfied now:D

pictures taken and edited by me